zondag 8 januari 2017

Het voelt zo lekker fris: een nieuw jaar, een nieuw begin. En laten we eerlijk zijn: het mag ook wel even.


Het voelt zo lekker fris: een nieuw jaar, een nieuw begin. En laten we eerlijk zijn: het mag ook wel even.
2016 zal niet de boeken ingaan als het meest vrolijke jaar aller tijden. Zal 2017 beter worden? Voor Hanneke, Ruben, Henk en Hennie belooft dit alvast een prachtjaar te worden. Want wat is er nou mooier dan een caviaatje scoren of eindelijk te kunnen scheiden?


Hanneke Leijdecker (45): 'Na negen jaar verwacht ik eindelijk mijn eerste Cavia'
23 dagen is mamma cavia nu. In maart verwacht Hanneke haar eerste caviaatje, een meisje. Dat ging allesbehalve gemakkelijk. “Ruben (Prof.dr.mr.ir.R.Leijdecker van het O.I.L. Onderzoeksinstituut Leijdecker)  en ik zijn bijna negen jaar bezig geweest. Eerst hebben we het zelf geprobeerd, maar dat lukte niet. Via de dierenarts kwamen we in Artis terecht en hebben we het geprobeerd met kunstmatige inseminatie. Uiteindelijk is het via ivf gelukt.”
Er waren het afgelopen jaar meerdere miskramen. “Het ging een keer mis na 2 weken, een keer na 3 en een keer na 4 weken. Die miskramen zijn emotioneel heel zwaar.” Maar de caviawens bleef. “Ruben en ik konden met het verlies omgaan, ook al was het soms heel zwaar. Dat komt ook door alle steun van de omgeving. En als je al zo lang bezig bent, geef je ook niet zomaar op.”


“We hebben al zoveel lol in het kopen van caviaspullen en het klaarmaken van de caviakooi. In het begin vroeg ik nog een bonnetje omdat ik bang was dat het weer mis zou gaan, maar nu durf ik er echt van te genieten..”


Henk:  “Voor mij en mijn  vriendin Hennie wordt 2017 een topjaar. We gaan namelijk scheiden. Een jaar geleden heb ik Hennie half verrot geslagen en hebben wij elkaar ten scheiding gevraagd, in een culturele bokszaal.. Toen ik door mijn knieën ging, vanwege de linkse direkte van Hennie begon ze te huilen. Mooi man! We hebben zoveel zin in de grote dag. Die staat gepland op 8 juni. Het wordt een feestlocatie in Hopp, off the clothes in Termunterzijl en er komen zo’n honderd mensen. Iedere dag zijn we al met onze scheiding bezig. We hebben ook al veel geregeld. Op de 14e gaat Hennie haar vechtscheiding-tenue passen.”


Henk is zakkenvuller, Hennie werkt bij de afdeling geroosterde E-nummers bij een andere supermarkt.. “We hebben allebei een vaste baan, maar niet heel veel geld. We zijn dus flink aan het sparen voor de scheiding. Het wordt niet heel groots en duur, maar dat hoeft ook niet. Het gaat om het moment en het is fijn om je eindelijk los te kunnen maken van die klote schoonfamilie,’aldus Henk en Hennie in koor.
Dit was T.U.I.G van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine Edition IT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...