vrijdag 4 augustus 2017

Kabinet wil grondig onderzoek naar eierschandaal....


(links: eieren)

In het kader van het nieuwe tv programma; “DE GROTE ANGSTZAAIERIJSHOW”,  komt er een grondig onderzoek naar het eierschandaal. Dat schrijft het kabinet in een brief. Doel van het onderzoek is om te achterhalen hoe deze eiercrisis heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
"Afgelopen dagen is er onrust ontstaan over de aanwezigheid van de stof fipronil in eieren", schrijven minister Edith Schippers en staatssecretaris Martijn van Dam in een brief aan de Tweede Kamer.
Ze vervolgen: "Deze onrust is meer dan begrijpelijk. Het nieuws dat er een stof in een levensmiddel zit die daar niet hoort tast het vertrouwen in de voedselveiligheid aan. Consumenten moeten erop kunnen vertrouwen dat het eten dat zij in de winkel kopen veilig is."
Vooralsnog  heeft de overheid een code wit-geel afgekondigd: voor even dagen geldt een code geel voor gekookte eieren en voor oneven dagen geldt een code wit voor geklutste eieren.


Wij van Absurdistisch Magazine Edition IT spraken enkele kandidaten die in de Grote Angstzaaierijshow, opgenomen in Termuiterzijl ,  gaan meedingen naar de felbegeerde ANGST-CUP:
Brenda Verdonkermaand (63): “Hihi , de “angst voor suiker-cup” heb ik al binnen. Ik trainde mij toen gek in het vreten van slagroom en koekjes.. Oké , ik weeg nu 120 kilo, maar ik won.’


Hornie van der Kloppengeest (49) ik doe voor de tweede keer mee. Gister ben ik begonnen met trainen. Ik heb zeker dertig eieren naar binnen gewerkt. Wel ben ik drie jaar geleden tweede geworden in de grote “ code rood windkracht 14 show.”


Trui  Zeeman: (34)  Zes jaar geleden deed ik mee in de “grote angst-voor-de-zon-show”
Ik won toen de zon-cup omdat ik  het langst in de zon durfde te liggen. Het record stond op zes minuten en ik lag 7 minuten in de zon!’


Hoe gevaarlijk zijn eieren met restanten van het antibloedluismiddel fipronil nu eigenlijk? Prof.dr.mr.ir. R.Leijdecker (1955) van het O.I.L. Onderzoeks Instituut Leijdecker spreekt van een “storm in een glas water”
Hij stuitte op een zelfmoordpoging die ooit is gedaan door zeven mensen in Sri Lanka. „Ze namen een hoeveelheid pure fipronil in die overeenkwam met de maximaal toegestane hoeveelheid in 10 miljoen eieren. Na een ziekenhuisopname van twee tot vier dagen gingen ze alle zeven weer gezond naar huis”, aldus Leijdecker. „Geen reden tot zorg dus”, zo besluit hij.


Inmiddels is Leijdecker preventief afgevoerd opgeborgen.


Dit was Absurdistisch Magazine Edition IT
vanuit Termuiterij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...