zaterdag 12 augustus 2017

Record aantal getraumatiseerden omdat tornado en hagelslag uitbleven!

Record aantal getraumatiseerden omdat tornado en hagelslag uitbleven!

Door noodweer in het noorden van Italië zijn meerdere mensen gewond geraakt. Een gebied met enorme valwinden raasde gisteren langs de kust bij Venetië, dwars over een camping met veel Nederlanders. " Heerlijk angstige momenten voor iedereen hier", juichte een vakantieganger.

Nederland zette zich dus schrap voor minstens een tornado in combinatie met springtij en pakken hagel. Maar dat liep anders. Waar Italie de hoofdprijs pakte met tornado's, orkanen en wervelstormen all over the place, had hulpverlenend Nederland het druk met opvangen van gedupeerden:

Wij van Absurdistisch Magazine Edition IT togen naar Oost- Termunterzijl waar traditioneel al veel getraumatiseerden vandaan komen. WIj spraken met enkele zeer geschokte gedupeerden: Doris Pijpkaneeltje (44): ‘weet u wat het ergste is? ik heb vanwege de positieve berichtgeving vanuit Italië een splinternieuwe paraplue met bijbehorende regenkapje gekocht om toch met mijn ernstig zieke vrouw een ritje naar de kust te kunnen maken. Ik heb daar Goddomme mijn huis voor verkocht. Vandaar dat ik in deze stacaravan woon,’ en hij wijst op een soort zuipkeet van minimale afwijking achter ons, 'om zelf te ervaren hoe het voelt hoe een boom op onze caravan stort. Mijn vrouw zag het helemaal voor haar; ontelbare foto's voor Facebook. Weet u hoeveel likes zij is misgelopen hierdoor????
'Het ergste wat ik heb moeten overwinnen was trouwens de aankoop van die regenkapjes.'

Op onze vraag hoe ziek zijn vrouw was, zegt Doris:’verkouden! volgens drie doktoren een ernstige vorm van gerelateerde eierschandaalsyndroom. Binnenkort moeten wij onderduiken want de dierenbescherming wil mijn vrouw preventief ruimen. Kunt u zich voorstellen hoe ik er aan toe ben? Ik ga het KNMI een proces aandoen wegens in gebreke blijven, ja! Ons was zwaar gevaarlijk weer beloofd met veel lichamelijk letselschade , zoals in Italie .En wat krijgen wij? Een waterig zonnetje met windkracht 2.3!
Geen windvlaag gezien terwijl ons gevaarlijke en mensonterende omstandigheden op de campings beloofd was.  Er zouden Godgloeiende….(piep) dijkdoorbraken en overstromingen plaatsvinden. Resultaat? Niks aan de hand, gatverdamme!!
Vind je het gek dat iemand als ik daar aan onderdoor ga? Doe ons een lol en zet in uw blad een echt, op waarheid gebaseerd weerbericht in plaats van die nep lekkermakerij van het KNMI.

En omdat wij van Absurdistisch Magazine nog van de oude stempel zijn, wij leefden nog in het tijdperk dat het weerbericht zó klonk als er een tornado op komst was: “morgen storm en hagel. Wees voorzichtig op de weg!"
Dat was het. Meer niet!

Weer bericht voor morgen:

temperaturen variërend van -10 tot + 10 graden met een afwijking naar boven en beneden. Be careful out there...

Dit was T.U.I.G van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine Edition IT
vanuit Termunterzijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...